keskiviikko, 8. elokuu 2012

Päätös on tehty

Kauan se kesti, mutta päätös on nyt tehty. Olisin pitänyt tämän vuodatuksen blogini, mutta koska kuvien siirtäminen yms. ei toimi minulla vieläkään, jätän haikeat hyvästit. Ehdinhän sentään olla täällä melkein viisi vuotta. Toivottavasti te lukijani seuraatte mukana bloggerin puolelle.

torstai, 2. elokuu 2012

Täällä taas

Vuodatuksen tauon aikana olen ollut evakossa bloggerissa. Nyt yritän saada päätettyä, jatkanko täällä vai vaihdanko kokonaan bloggerin puolelle.

Kuvia palauttelen tänne pikkuhiljaa, mutta palautus on sen verran suuri savotta, etten varmaan kaikkia viitsi edes etsiä. Osa neulekuvista katosi kokonaan, kosken niitä tallentanut ulkoiselle kovalevylle. Ne olivat kyllä läppärillä tallessa, mutta sehän hajosi keväällä, joten...

keskiviikko, 20. kesäkuu 2012

Lomamatka Lahti-Oulu-Lahti 18.6.-20.6.2012

Blogimiehen kanssa päätimme tehdä yhdessä lomareissun kotimaassa. Pääsimme matkaan ihan kahdestaan, koska M lupasi toimia kotimiehenä ja hoitaa blogikoiraa. Heti maanantaiaamuna starttasimme matkaan suuntana Oulu. Ihan yhtäsoittoa emme sentään Ouluun ajaneet, vaan ensimmäinen pysähdys tehtiin jo Jämsässä Patalahden Essolla aamukahvilla. Ja mies ilahdutti minua ostamalla 2nd round -myymälästä minulle kaulakorun.

Jämsästä jatkoimme sitten Jyväskylän kautta Himangalle, jossa pysähdyimme syömään Koski-Hoviin. Vain lyhyen matkan päässä olikin Uunilan maatilalta, josta meille oli varattu majoitus. Paikka on toimiva maatila, jossa on lihakarjaa ja muitakin eläimiä. Heti saapuessamme meidät otti vastaan tilan kukko kiekuen komeasti:)

Meidät majoitettiin vanhaan päärakennukseen, jonka saimme pitää kokonaan itsellämme. Sesongin ulkopuolella matkustamisessa on puolensa:)

Myös näin suloisia eläimiä löytyi maatilalta.

Jos joskus vielä tarvitsemme yösijaa tuolta seudulta, valitsemme ehdottomasti tämän paikan.

Seuraavana päivänä jatkoimme Oulun suuntaan ja ensiksi poikkesimme Kalajoelle.

Seuraava pysähdys olikin sitten Raahessa. Siellä pysähdyimme hiukan pidemmäksi aikaa ja katselimme Vanhaa Raahea.

Sitten jatkoimmekin kohti Oulua, jossa ajoimme suoraan blogituttuni Seijasiskon kotiin. Seijasiskon kanssa olemme kirjoitelleet jo monta vuotta ja hän oli ensimmäisiä kommentoijiakin tässä blogissani. Tampereen käsityömessuilla olemme jo aikaisemmin nähneetkin. Seijasisko tarjosi meille maittavaa keittoa ja makoisia leivonnaisia, joiden historiasta hän kertoo blogissaan. Meillä oli todella mukavaa ja juttua olisi riittänyt toisenkin parituntisen verran. Kiitos vielä kerran!

Seijasiskolta ajoimme Oulun keskustaan, mutta sää ei oikein suosinut varsinkin kun unohdimme takit autoon. Joten teimme vain pienen kierroksen Rotuaarilla ja piipahdin Lumoavassa Langassa. Tämän jälkeen jatkoimme kohti seuraavaa yöpymispaikkaa Runnin kylpylää

Kylpylähotellista tulee jotenkin mieleen 70- ja 80-luku; ainakin kylpyhuoneen lavuaarista.

Runnissa nukuimme hyvät yöunet ja aamupalan jälkeen jatkoimme eteenpäin. Heti aluksi tutustuimme Saarikosken kanavaan ja sen puusulkuihin.

Tämän jälkeen lähdimme laskeutumaan kotia kohti isoja teitä vältellen. Ajoimme läpi Pielaveden ja Karttulan ja ohi Suonenjoen ja Hankasalmen. Toivakankin läpi ajoimme; Arja Korisevaa ei tosin näkynyt. Paljon kauniita suomalaismaisemia näimme. Tämän kuvan otin Suonenjoella:

Toivakan jälkeen siirryimme hetkeksi nelostielle ja pysähdyimme kahvipausille Joutsaan Karoliinan kahvimyllylle, josta kerroin aikaisemmin jo täällä

Hartolasta siirryimme ajamaan kotiin minun mielestäni Etelä-Suomen kauneinta reittiä. Sysmän ja Asikkalan väliin sijoittuu Pulkkilanharju ja siinä maisemassa sielu todella lepää.

Tämä kuva on lainattu:

Tämän jälkeen oli kotiinpaluun ja blogikoiran innokkaan tervehdyksen vuoro:)

Ainakin minulle oli reissun kohokohta Seijasiskon tapaaminen. Ouluun tutustuminen jäi pintapuoliseksi, mutta onpahan sitten jotakin katsottavaa seuraavallakin kerralla.

perjantai, 15. kesäkuu 2012

Lomalla

Blogimiehellä ja työkavereillaan on kiertävät lomat, joten kun viime vuonna hänellä oli viimeinen lomavuoro, tänä vuonna vuoro onkin sitten ensimmäinen. Viikko on jo lomailtu, mies kesälomalla ja minä talvilomalla:D Minun kesälomani alkaa  sitten ensi maanantaina. Viikon aikana on lähinnä tehty "metsätöitä" kotikotona. Valitettavasti vain ne jäivät lähinnä miehen kontolle, koska minulta jymähti selkä heti loman aluksi sunnuntaina. Vieläkin selkä kiukuttelee aika ajoin, mutta toivottavasti parempaan päin ollaan menossa.

Tänään käytiin heittämässä talviturkit miehen kanssa. M oli myös mukana, mutta hän on jo uiskennellut aikaisemmin. Blogikoira katsoi parhaaksi katsella ja haistella rannalla. Täytyy tunnustaa, että vesi oli karmaisevan kylmää. Hrrr! Huomenna on luvattu hellettä; saa nähdä, uskaltaako veteen toistamiseen.

Käsitöissä ei ole valmistunut kuin yksi lahjasetti heinäkuun päivänsankarille. Näitä on nähty blogissa jo muutamat, mutta kun kerran kuvat on otettu, laitetaan ne myös tänne.

Sekä kahvi- että ruokaliinoille pussukat:

Ja nessuille myös:

Tintti on edelleen hengissä ja hautomispuuhissa ja myös kissa päivystää - valitettavasti. Harmi sikäli, koska pidän kissoista, mutta nyt ei oikein kannata hieroa tuttavuutta, jos haluaa tintinpoikasten selviävän.

torstai, 7. kesäkuu 2012

Lisää pannulappuja

Kesällä on useammat synttärit ja lahjojen kylkiäisiksi tekaisin lisää pannulappuja.

Tekniset tiedot löytyvätkin edellisestä kirjoituksesta, joten ei siitä sen enempää.

Meillä roikkuu oven pielessä orvokkiamppeli. Jossain vaiheessa kiinnitimme huomiota siihen, että piskuinen tintti roikkui amppelissa yllättävän usein. Oletimme aivan oikein, että sillä on pesä lähistöllä. Tosin päättelimme sen olevan räystään alla, mutta suunta olikin aivan väärä.

Räystään sijasta tintti ahtautuikin tuosta pienestä aukosta pää edellä ja siivet räpyttäen. Pesä on tuolla hyvässä turvassa. Mutta kun poikaset kuoriutuvat, voi asiasta kehkeytyä ongelma, koska alueella päivystävä kissa on alkanut makailla pylvään juurella aina kun blogikoiran silmä vain välttää. Seurailemme tilannetta ja annamme blogikoiran vähän hätistellä kissaa kauemmaksi.